Корисні хитрощі при роботі з маркерними дошками

Корисні хитрощі при роботі з маркерними дошками
07 ноября 2018

Tips and tricks при роботі з маркерними дошками та фліпчартами

 

Протягом останніх кількох років я дуже активно використовую маркерні дошки для багатьох цілей. Цей тип комунікації довів свою користь при виконанні для різноманітних задач - як частина при індивідуальній роботі над ідеями, для обговорення з іншими людьми, коли нам потрібно обговорювати різноманітні теми, як комунікативну платформу під час презентацій та семінарів. Я впевнено констатую, що є кілька простих у використанні, але одночасно дуже корисних трюків, які могли б підвищити ефективність щоденного використання дошки. Тому я ділюся ними з вами.

 

1 - Зображення якісних пунктирних ліній

Ви знаєте цих хлопців - пунктирні лінії допомагають вам проілюструвати слабкі зв’язки або відсутність зв’язку. Охайне малювання їх може бути складним. Але не на маркерній дошці, якщо ви це зробите:

 

Красиві пунктирні лінії

 

Тож, спочатку намалюйте пряму лінію, яка потім перетвориться на пунктирну. Почекайте, поки чорнило не висохне. Потім скористайтеся пальцем, щоб створити проміжки між пунктирами. Вуаля - ваша пунктирна лінія готова!

 

2 - Уникайте розводів під час стирання небажаних елементів

Якщо ви тільки що намагалися зробити попередній трюк, і ви поспішили, не давши чорнилу висохнути - ви отримаєте брудне місце. Подібне до цього:

 

Остерігайтесь напівсухого чорнила

 

Це трапляється, якщо ви намагаєтеся видалити чорнило занадто швидко, перш ніж розчинник випарується. Маркери для білої дошки, як стверджують виробники - «сухостираємий», тобто такий, що витирається, коли висохне, тобто це передбачає, що ви дасте йому висохнути протягом декількох секунд, перш ніж намагатиметесь стерти. Час висихання відрізнятиметься у кожного виробника. У мене є власне правило - порахувати до трьох, а потім стерти - як правило, це працює добре:

 

 

3 - Кольорова тінь на зображенні

Іноді вам потрібно виділити частину вашої діаграми, щоб підкреслити якусь думку або закцентувати увагу. Кольори не надто чудово працюють на білих дошках - зазвичай доступні лише кілька варіантів (найпопулярніші кольори - чорний, червоний, зелений та синій). Крім того, дуже важко зафарбувати велику площу одним кольором, щоб результат виглядав красиво та акуратно. Щоб подолати це обмеження технології, я розробив підхід, який працює для мене:

 

Обведіть по периметру елементи іншим кольором, щоб створити фокус

 

Тож, спочатку ви малюєте основне зображення. Потім ви вирішуєте, яка частина потребує акценту. Потім вибираєте колір і намагаєтеся максимально точно провести паралельну лінію поруч із основною лінією. Якщо ви трохи попрактикуєтесь, це буде виходити у вас добре. Будьте обережні, коли основний колір - чорний, більш світлі маркери зазвичай легко замурзати.

 

Цей метод можна застосувати і до більш витончених форм. Нижче наведений приклад показує, як можна використати кольорову тінь для позначення ролі у певному процесі:

 

Використовуйте кілька кольорів, але не забутьте написати легенду щодо них

 

Головна думка полягає в тому, що немає необхідності у великій кількості кольорів - ви можете грамотно та ефективно використовувати їх обмежену кількість.

 

4 - Нанесення прямих ліній та зображення охайних таблиць

Є дві найскладніші речі, коли мова йде про малювання на великій площині на кшталт маркерних дошок. Перша - це зображення великого і гарного кола. Але вам рідко це потрібно, тому не слід турбуватися. Інша справа - це малювання довгих горизонтальних або вертикальних паралельних ліній.

 

Мій особистий аналіз необхідності сіток та таблиць на дошках - це, в більшості випадків (як 80% по Парето) - коли вони потрібні при зображенні динамічних рішень. Або планування (графік) чи вибір варіантів. Цей процес зазвичай включає в себе наліпки (стікери). Що стосується стікерів, то найпопулярнішими є два формату:

 

Найпоширеніші розміри стікерів

 

Тому емпірично я виявив універсальний формат для таблиць, де мінімальний розмір комірки буде стандартним - 3x3 дюймовим стікером. Якщо мені потрібно більше місця я просто використовую більше стікерів для однієї комірки.

 

Тож, перейдемо до самого трюку. Це простий і зрозумілий спосіб - спочатку потрібно розмітити майбутню сітку відповідно до потрібного розміру таблиці. У нашому випадку ми створимо таблицю 3 на 3 - зі стандартним розміром комірки - звичайного стікера:

 

Розмітка майбутньої таблиці за допомогою стікера у якості шаблону

 

Переміщуйте стікер, щоб розмітити всю майбутню таблицю:

 

Розмітка майбутньої таблиці за допомогою стікера у якості шаблону

 

Після того, як завершите - з'єднайте точки:

 

Останні кроки

 

За допомогою цього методу ви вбиваєте одразу двох зайців - ви маєте довгі прямі лінії, оскільки ключові точки добре допомагають, а крім того ви отримуєте таблицю, що здатна вмістити стандартні стікери - тоді буде дуже легко пересувати ваш стікер уперед просуваючись у своїх планах, наприклад.

 

5 - Переконатися, що тексти видно з будь-якої точки кімнати

Це важлива річ, якою зазвичай нехтують, - переконатися, що кожен учасник зустрічі, де використовується дошка, може легко прочитати те, що написано на ній. Якщо не враховувати проблему хорошого почерку, - це питання вибору правильного розміру літер.

 

Але питання - як проконтролювати розмір літер? З комп’ютерними програмами обробки текстів це дуже просто - просто встановіть необхідний розмір шрифту. Але коли ви малюєте - єдиним надійним вимірювальним інструментом є ви самі.

 

Мій метод передбачає використання пальців. Перед початком зустрічі я пишу три тексти різного розміру: висотою в один палець, два пальці і висотою у три пальці. Тоді я йду до найвіддаленішого кінця кімнати і оцінюю на скільки добре видно.

 

Різні розміри шрифтів - з використанням ваших пальців в якості еталону

 

У більшості випадків висота в два пальці - найкращий варіант. Для більших кімнат та людей з короткозорістю в аудиторії - можуть знадобитися більші тексти - висотою в три пальці.

 

Ще однією перевагою цього методу є те, що ви можете легко перевірити себе в будь-який момент під час зустрічі. І відповідно підлаштувати свій текст.

 

6 - Шаблони для багаторазового використання

Це метод, який ми розробили разом з моїм колегою. Ми повинні були отримати список проблем, у більше 10 осіб на персональних зустрічах. Оскільки такий перелік проблем є складним та чутливим питанням - ми хотіли бути переконані, що зможемо забезпечити конфіденційну обстановку, аби дізнатися, що люди дійсно думають про ці проблеми. Завдання полягало в тому, щоб швидко і точно зібрати інформацію, а потім легко аналізувати результати. Ми не хотіли використовувати електронні засоби, ми хотіли фізично задіяти людей. Це повинно було бути чимось візуальним, вербальним, з чим люди могли взаємодіяти.

 

Отже, ми придумали ідею намалювати дерево проблем на дошці, а потім попросити наших співрозмовників відобразити свої думки. Цей шаблон міститиме наші припущення щодо деяких питань і виглядатиме так:

 

Базова заготовка для подальшої взаємодії

 

Коли співрозмовник розпочинав роботу з нами, ми записували його ім'я у верхній частині (щоб пізніше не забути чий це кейс), і використовували різні кольори, щоб визначити, які припущення будуть правильними чи хибними, на їхню думку:

 

Індивідуальні реакції відмічаються на базі нашого шаблону

 

Потім ми видаляли всю індивідуальну інформацію та готували дошку для наступного співрозмовника. І повторювали:

 

Інші індивідуальні реакції відмічені на базі нашого шаблону

 

Після завершення всіх інтерв'ю ми отримуємо фотознімки всіх підсумків, потім зібрали це в слайди, щоб швидко переглядати та шукати паттерни.

 

Звичайно, цей приклад є дуже специфічним, але основним є те, що ви можете використовувати маркерну дошку для зручного видалення малюнків для будь-якої мети в розумній і витонченій манері, як це робили тоді ми.

 

7 - Зображення в 3D

Існують способи ще більше збагатити використання дошки, впроваджуючи додаткові елементи у гру. Це може бути використання стікерів:

 

Ваш актор для подорожі :)

 

Такий метод надзвичайно корисний, коли необхідне динамічне пояснення. Я вважаю це зручним для тренінгів, навчальних сесій та для вирішення проблем.

 

Крім стікерів, є й інші друзі на дошці, особливо магніти:

 

Використання різних об'єктів, щоб зробити візуалізацію більш динамічною

 

Перевага використання магнітів очевидна - ви можете перемістити їх чи прибрати, використовувати їх для ілюстрації певних елементів як частини вашої діаграми та ін.

 

Ви обмежені лише вашою власною уявою.

 

Це те, чим я хотів поділитися з вами, я сподіваюсь, вам сподобалося, і ви можете використовувати ці трюки.

 

 

Оригінал статті можете знайти за посиланням:

Whiteboard tips and tricks /Yuri Malishenko/

Перейти на мобильную версию сайта
Да, перейти Остаться на основной версии